3.KARAOVA BAĞ BOZUMU FESTİVALİ

Bodrum Bağ Bozumu Karaova Eylül ayında,Bodrum'un tarım cenneti Karaova,3 gün süren Bağ Bozumu Şenliklerine ev sahipliği yaptı. B...

Bodrum
Bağ Bozumu
Karaova

Bölge ekonomisinin desteklenmesi,üretim ve ürün çeşitliliğinin artması,Bodrum turizminin çeşitlendirilmesinin amaçlandığı Bağ Bozumu Şenliklerine,bizler de sevgili Oya Emerk'in davetiyle katıldık..

7 Eylül akşamı yola çıktık blogger arkadaşlarımızla birlikte..
Yaklaşık 1 saat süren keyifli bir yolculuğun ardından Bodrum'a ulaştık..
Bodrum'da kaldığımız süre boyunca transfer ve ulaşımımızı sağlayan Akustik Turizm'in güler yüzlü elemanı Hikmet Ünlü,bizi alanda karşılayıp,Bodrum'da kaldığımız süre boyunca konaklayacağımız otele götürdü.
Otele ulaşmamızın ardından,dinlenmek üzere odalarımıza çekildik.

Bodrum'da kaldığımız otel,Ortakent bölgesinde yer alan Altınkaya Otel..
Otel 1972 yılında yapılmış Ortakent Yahşinin en eski ve köklü oteli..
1 apart,2 suit ve 17 comfort tipi odası olan otel,sabah ve akşam açık büfe olarak misafirlerini ağırlıyor..
Bodrum'un en uzun ve mavi bayraklı plajına sahip Ortakent'in,pırıl pırıl denizinden yararlanabileceğiniz özel plajı,otele sıfır konumda..

Plajda yer alan şezlong ve şemsiyeler,akşam üzeri toplanıp,masa düzenine geçilerek akşam yemeği için hazırlanıyor..
Siz de denize karşı yediğiniz akşam yemeğinizin keyfini çıkarıyorsunuz.

Bodrum'da ilk günümüze,otelimizde yaptığımız kahvaltıyla başladık.
Ardından aracımızla Bodrum'da ilk durağımız olan Etrim Köyü'ne doğru yola çıktık.

Bodrum Mumcular'a bağlı Etrim Köyü,halıcı köyü olarak biliniyor.
Engin Başol,babasından devir aldığı halıcılığı büyük bir aşkla sürdürüyor Etrim'de..
Burada kendi boyalarını imal edip,her ilmekle farklı bir hikayenin anlatıldığı,emek emek yapılan halılar dokunuyor..

Etrim Köyü'nde binbir emekle dokunan Milas halılarında,her motif yöre insanının yaşamına dair ipuçları sunuyor.
Ada Milas,Cıngılı Cafer,Yılanlı Milas,Gemici Suyu,Kabuksuz,Ladik Kalesi,Kaz Ayağı,Köpek İzi,Eli Belinde,Yamuk Testere,Hayat Ağacı,ve daha bir çok motifin işlendiği halılar,hem hikayeleriyle hem de görselliğiyle görenleri hayran bırakıyor.

Engin Başol,halıcılığın yanı sıra bünyelerine kattıkları kır restaurantı ile gelenlere doğal,yemyeşil bir ortamda köy kahvaltısı hizmeti veriyor..
Etrafınızda gezen tavuklar,ördeklerle birlikte tabiatın içinde kahvaltı yapmanın keyfi çok başka..

Etrim Köyünden sonraki durağımız,kısa bir mola vermek için uğradığımız Uyku Vadisi oldu..

Uyku Vadisinde vermiş olduğumuz kahve molasının ardından,Bodrum Kumbahçe Meydanında başlayan korteje,İskele Meydanında katılmak üzere tekrar yola koyulduk..

Karaova Derneği başkanı Ali Öztürk'ün eşliğinde İskele Meydanına ulaşan korteji,davul zurna ekibi,halk oyunları ve Bodrum halkının katıldığı coşkulu kalabalık karşıladı.

Kortej yürüyüşüne CHP Bodrum İlçe Başkanı Recai Seymen, CHP Bodrum Kadın Kolları Başkanı Emel Çakaloğlu, Bodrum Çevre Platformu üyeleri, TEMA Çevre Gönüllüleri, Bodrum Tohum Derneği, Slow-Food Lideri Deniz Kurtsan ve üyeleri, Karaova Muhtarları, Milas Yörük Obaları Derneği ile Milas ve Karaova köylüleri katıldı.

Karaova Derneği Başkanı Ali Öztürk yaptığı konuşmada;Hiç kimse atasından miras kalan malı satarak yaşamını sürdürmek zorunda kalmasın diye çıktıkları yolda,3.düzenlenen Bağ bozumu Festivali'ne destek veren,başta Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon olmak üzere,tüm emeği geçenlere teşekkür etti.

Renkli anlarla dolu geçen kortejin ardından,Mustafa Kalem Parkı Halı Sahada Temel Devren defilesi yapıldı.
Defilede, Halk eğitim Merkezi öğretmeni Aynur Aydoğan tarafından,Bodrum Merkez,Gümüşlük, Yalıkavak ve Gündoğan mahallelerinde açılan kurslarda,yıl boyunca verilen eğitimler sonunda ortaya çıkan ürünler kursiyerler tarafından sunuldu.

Defilenin ardından da Halil ÇokYürekli Zurna Konseri ile katılanlar keyifli saatler geçirdi..

Bizler de günün yorgunluğunu atmak ve akşam yemeğimizi yemek için Bodrum Güvercinlik'te bulunan Doy Doy Restaurant'ın yolunu tuttuk.

Deniz kenarında lezzetli mezeler eşliğinde balığımızı yedikten sonra,ertesi güne enerji depolamak için otelimize doğru yola çıktık.

9 Eylül'de oteldeki kahvaltımızın ardından,şenliğin resmi açılacağının yapılacağı Mustafa Kalem Parkı'nda toplandık.
Şenliğin açılış konuşmasında Mehmet Kocadon "Bu şenlikleri aslımızı unutmamak için yapıyoruz.
Bodrum şu anda büyük bir şehir gibi görünebilir ama bu şehir hala örf ve adetleriyle gelenek ve görenekleriyle yaşayan bir şehir.Bu şenlik bunun en güzel göstergesi..Ne kadar yerelsek o kadar evrenseliz" diye konuştu.

Şenlik alanında el emeği göz nuru ürünleri satmak için gelen yöre halkı,oldukça renkli cıvıl cıvıl bir görüntü oluşturmuştu.
Yerli tohum ve organik tarımla üretilen ürünlerin olduğu tezgahları gezip,alışveriş yapmak üreticilerle sohbet etmek oldukça keyifliydi.

Karaova Derneği'nin tadilatını gerçekleştirdiği,Karaova Yeniköy İlköğretim Okulu'nun açlışına katıldık festival açılışının ardından..

Törenin ardından yöresel usulde dibek dövmesi keşkek ve ayran ikram edildi..

Yenilenen okullarında eğitime başlayan Karaova Yeniköy İlköğretim Okulunda eğitim gören tüm öğrenci ve öğretmenlere başarılar dilerim..

"Kılçıksız Balık" ve "Kahvaltıya Dair Herşey"kitaplarının yazarı sevgili Süleyman Dilsiz okul açılışının ardından Mustafa Kalem Parkında "Balık Nasıl Pişirilmez" konulu bir söyleşi gerçekleştirdi..
Verdiği kıymetli bilgiler için kendisine teşekkür ederim..

Arçelik Mucize Lezzetler ve Slow Food Yaveş Gari Bodrum ekibinin destekleriyle yapılan köyler arası yöresel yemek yarışması, birbirinden marifetli hanımların yaptığı lezzetli yemekler ve tatlılarla oldukça zorlu geçti.
KARAOVA BAĞBOZUMU ŞENLİĞİ

Sürpriz Ödül
İlgi Tan ( Bahçeyakası) Ceviz Reçeli
En Katılımcı Muhtar Ödülü
Yücel Uyar (Bahçeyakası Muhtarı)

Akşam yemeği için bu kez de Sanat Okulu sokağında yer alan Avlu Bistro Bar'a gittik.
Avlu Bistro Bar,160 yıllık taş binanın,orjinaline sadık kalınarak,ufak dokunuşlarla bugünkü halini almış.
İç mekanda iki salon ve dışarıdaki masa ve sandalyelerle 40 kişiye hizmet veren mekanda Türk,Akdeniz ve Dünya Mutfağının seçme lezzetleri misafirlere sunuluyor.

Yemekleri,mezeleri,ilgili ve güler yüzlü personeli ile akşam yemeği için kesinlikle tavsiye edebileceğim bir mekan Avlu Bistro Bar..

Yemeklerin ardından nefis çikolatalı sufle ve panna cotta ile damaklarımızı şenlendirdikten sonra,  Bodrum'un meşhur Barlar Sokağında çok keyifli  bir yürüyüş yapıp,dinlenmek üzere otelimize doğru tekrar yola çıktık.

3.gün kahvaltının ardından,yeniden Mustafa Kalem Parkına doğru yoldayız..
İngiltere'den gelen pasta şefi Joy,yapmış olduğu workshopta incirli bademli nefis bir tart yaptı, mevsim meyvelerini kullanarak..

Çok beğendiğim tartı en kısa zamanda yapıp,blogumda yayınlacağım..

Öğle yemeği için Mumcular'da bulunan aile işletmesi Kavumacı Celal Usta'daydık..

Öğle yemeğinin ardından kahve molamızı Ortakent'de bulunan Bodrum Marma Beach'de aldık..

Festival sponsoru Arçelik,festival boyunca konuklara Türk Kahvesi ikram etti..
Ben de evimde Arçeklik Kahve Makinesi kullanıyorum çok memnun kalarak..
Almayı düşünenlere tereddütsüz tavsiye edebilirim..

Bodrum'da kaldığımız süre boyunca otelimizin denize sıfır olması,denizinin de muhteşem olması dolayısıyla bol bol yüzdük..
Bodrum'un en güzel zamanı bence Eylül ayı..
Denizine doyamadım desem yeridir..

Son gece akşam yemeğini otelimizde aldık..
Sahile kurulan masalarda,Altınkaya Otel'in şeflerinin ellerinden çıkan lezzetli mezeler,zeytinyağlı ve salata çeşitleri ile birlikte ızgara balık keyfi yaptık hep birlikte..

3.Karaova Bağ Bozumu Festivali,çok keyifli,çok eğlenceli anlara ev sahipliği yaparak bitti.
Bu güzel organizasyonda çok büyük emek gösteren,bizleri de bu güzel festivale dahil eden sevgili Oya Emerk'e kocaman bir kalp gönderip teşekkür etmek istiyorum..

Festivali düzenleyen Karaova Derneği'ne,

Slow Food Yaveş Gari Bodrum ekibine,

Bodrum Belediyesi'ne,

4 gün boyunca ulaşım ve transferlerimizi sağlayan Akustik Turizm'e,

bizleri tüm güleryüzleriyle otellerinde ağırlayan Altınkaya Otel (Ortakent) ailesine,

lezzetli yemekleriyle bizleri konuk eden Doydoy Restaurant'a,Avlu Bistro Bar'a,

festivale destek olarak güçlendiren Arçelik ve tüm sponsor firmalara ayrıca teşekkürlerimi sunmak istiyorum.